Hoe werkt Techlab Oostpoort

Praktijklokaal Montessori Lyceum Oostpoort

  • Duurzaamheid en stedelijke innovatie
  • Beroepsgerichte Montessorischool
  • School boordevol techniek
Ontdek jouw talenten

Het Techlab van het Montessori Lyceum Oostpoort is een mooie, grote en lichte ruimte met nieuwe technologie. Er is een 3D printer, een lasermachine en een borduurmachine. Er zijn keuzemogelijkheden binnen het thema stedelijke innovatie (breed). Onze werkwijze is die van het ontwerpend leren (denken, ontwerpen, maken, verbeteren). Binnen de school zijn lokalen ingericht rondom ‘Mobiliteit en Transport’, ‘Bouwen Wonen en Interieur’ en ‘Produceren, installatie en Energie’ met enthousiaste docenten.

Dit kun je bij ons verwachten

Er zijn veel mogelijkheden binnen het thema stedelijke innovatie en duurzaamheid. We werken het liefst voor basisscholen met een cyclus van 3 lessen:

  • Introductie van het thema en het ontwerpen.
  • Maken van de ontwerpen.
  • Presenteren en kijken of er verbeteringen mogelijk zijn.

In overleg met de leerkracht van de basisschool kunnen leerlingen ook minder of meer lessen komen. Ook is het mogelijk dat er aangesloten wordt bij thema’s waar de klas mee bezig is of dat er een rondleiding door de school en het Techlab wordt gegeven wordt. Kortom, in overleg is er veel mogelijk.

Dit is het Montessori Lyceum Oostpoort

Het Montessori Lyceum Oostpoort is zowel een beroepsgerichte- als een montessorischool vol mogelijkheden waarin leerlingen zich kunnen ontplooien tot ondernemende, praktische en verantwoordelijke medeburgers. De school biedt onderwijs aan leerlingen van vmbo-basis tot en met vwo-niveau. Daarnaast heeft de school een internationaal karakter door de Internationale schakelklassen (ISK) voor nieuwkomers. De school is onderdeel van de Montessori Scholengemeenschap Amsterdam. Op dit moment heeft de school ca 850 leerlingen.

Aan de slag

Wil je meteen een bezoek plannen neem dan contact op met Mirjam Boekstaaf via de rode knop op deze pagina.

Contact

Mirjam Boekstaaf

De les

Duur 2 uur
Op dinsdagdagochtend

Mogelijkheden

Ontwerpen en maken
Context van het thema ‘stedelijke innovatie’
In overleg met basisschool

Leeftijd/Niveau

PO
< 12 jaar